ONETOBILUNG AKAN KEMBALI...RELAX, TENANG DAN BERGEMBIRALAH SEMENTARA BERUPAYA UNTUK BERGEMBIRA

Wednesday, July 4, 2012

HARAP TIDAK TERBONGKAR RAHSIA


Laporkan · 20:54
Pn.Sainggim:
Kamu sudah dengar berita hari ini...

Laporkan · 20:56
Berita apa, puan ?...










Laporkan · 21:00
Pn.Sainggim:
YANG DI SEBALAH PN SAINGGIM TU SIAPA? BETUL KE DIA LARI NI ... WAKAKAKKA
Pagi tadi saya telah membantu Kg. Ulu Kukut membentuk Badan Bertindak Bantahan Safoda sementara menunggu Pengurus Wilayah Safoda datang ke pejabat...Selepas itu kami adakan Demonstrasi secara aman di perkarangan pejabat Safoda, kira-kira 60 org penduduk Ulu Kukut dan Kg. Tinongkuban (gambar belum saya uplod di sini)....saya hantar tu surat bantahan di pejabat safoda tadi, tapi sempat si Rimin Rangkata melarikan diri dari di serbu oleh org kg...
Nampak org ramai, pucat dan gementar tu Pengurus wilayah bersama dgn kakitangan yang lain.
Kami sudah buat laporan polis dan akan ambil peguam utk membela nasib masyarakat kita yg tertindas....

Laporkan · 21:05
Kenapa si Rimin lari, puan?

Laporkan · 21:05
Pn.Sainggim:
Kesian..., ada seorang penduduk kg Dudar datang ikut dgn operasi kami dan minta bantuan membuat profile kampung dan untuk membentuk Badan Bertindak di kg Dudar. Orang kg Dudar Ulu betul-betul sakit hati dengan tindakan si Rimin yang begitu angkuh mengumumkan dirinya di Gereja bahawa dia sudah berkerja dgn safoda, si Rimin menjadi dalang kepada safoda utk menindas serta mengambil kawasan tanah org kg...
Dia takut saya tengking barangkali...sedangkan Pengurus Wilayah pun saya tengking...saya katakan safoda ini agensi kerajaan yang mahu bengkrap sudah dan hanya di gunakan org tertentu utk merampas tanah-tanah NCR penduduk kg. Saya menerima jemputan dari ketua-ketua kg; mereka minta bantuan sebab di gertak oleh pengurus safoda konon kita tiada NCR....

Laporkan · 21:18
o... my GOD. Di sarang Hj.Bidar, di Dudar En Rimin, di Toburon ?


NOTISTiada "fitnah dan persepsi negatif dalam perbualan ini", perbualan ini memang benar2 berlaku; anda boleh terus bertanya kepada yang terlibat, apa yg di suarakan oleh Pn.Sainggim itu ialah dari sudut pandang Penduduk Kampung Dudar Ulu dan barangkali mewakili rakyat di kampung berkenaan. Ruang "komen' ada di sediakan di bawah ini - admin.

No comments: