ONETOBILUNG AKAN KEMBALI...RELAX, TENANG DAN BERGEMBIRALAH SEMENTARA BERUPAYA UNTUK BERGEMBIRA

Wednesday, January 4, 2012

PERUTUSAN ADMIN ONETOBILUNG 2012


Selama 1 tahun 8 bulan sejak ONETOBILUNG mula muncul, nasibnya telah mengalami kemakmuran. 

Blog jenama ONETOBILUNG mula mendapat tempat di mata masyarakat khususnya  orang-orang momogun dari suku kaum tobilung. Marilah kita hayati post yang pertama; niat kita cuma mempromosikan kesihatan dikalangan momogun tobilung.

Meskipun ada segelintir orang yang tidak begitu suka dengan artikal-artikal yang dimuatkan di dalamnya lebih-lebih lagi dengan penggunaan frasa “tobilung” yang begitu kuat hubung kaitnya dengan TOBISA/persatuan tobilung bersatu sabah tetapi tidak sama sekali akan menghalang  usaha murni untuk terus maju ke depan. Sebaliknya kita bekerja keras.
ONETOBILUNG berhasrat mempromote beberapa aspek yang baik yang terdapat dalam masyarakat “momogun tobilung” ; pihak admin menyedari  ada ramai pihak yang berhasrat untuk berbuat demikian namun jika terdapat batas-batas dalam penulisan cuma akan membantut kreaktiviti .
Untuk sebab ini, kita yakin ONETOBILUNG mampu bergerak ke depan  berlandaskan kepada etika dan kebebasan. Disamping  ONETOBILUNG  meneroka aspek-aspek kebudayaan,politik dan social  dan nilai-nilai muri untuk tatapan dan informasi  jenerasi muda , ONETOBILUNG berhasrat  kepada satu lagi gagasan baru yang akan kita kenali sebagai ASAS TOBILUNG BARU; orang tobilung perlu kepada suatu gagasan yang merangkumi perubahan dalam semua aspek kehidupan kepada suatu bentuk kehidupan lebih dinamik.
Marilah kita memeluk masa depan yang berintegriti dan bersih. Marilah kita beriman, memeluk masa depan gagasan ONETOBILUNG yang lebih bebas, hijau dan berinformasi dan yang membawa rezeki kepada mereka yang bekerja secara keras, jujur dan bijak. Selamat Tahun Baru 2012!

No comments: